Omuz Protezi

Omuz Protezi AnkaraAnkara Omuz protezi nedir?

Omuz protezi onuz eklemini oluşturan kıkırdak yapıların herhangi bir şekilde işlevini görememesi nedeni ile bu kireçlenmiş dokuların çıkarılarak yerine protez denen materyalleridir.

Omuz protezi ne için kullanılır?

Omuz protezinin sık kullanıldığı yerler: omuz kırıkları, omuz çıkıkları, omuz kireçlenmesi, omuz rotator manşet yırtığının tedavi edilmemesi sonrası gelişen kireçlenmeler, omuzda ciddi hareket kaybı, omuzda çok şiddetli ağrı yapan birtakım patolojilerdir.

Omuz protezi tipleri nelerdir?

Omuz protezleri tek taraflı (kısmi omuz protez), her iki tarafa (total omuz protezi) ve ters omuz protezi gibi tipleri vardır. Burada sayılamayacak kadar ekstra omuz protezleri bulunmaktadır ve bunlar hastadan hastaya farklı gereklilikler göstermektedir. Bunlarda yine hastadan hastaya değişiklik göstermekle beraber çimentolu veya çimentosuz yerleştirilebilir. Ama genellikle çimentosuzlar tercih edilmektedir.

Omuz protezi ameliyatı nasıl yapılır?

Tamamı ile açık cerrahi ile yapılan bir işlem türüdür. Kireçlenmiş olan yüzeyler çıkarılarak bu bölgelere protez yerleştirilir.

Omuz protezi ameliyatı sonrası nasıl takip yapılır?

Omuz protezi sonrası hastalar bir veya iki günde taburcu edilir. Protezin tipine ve cerrahi işleme göre değişmekle beraber eklem hareketine başlanır. Kısa sürede bir rehabilitasyon programına alınır. Ve cerrahın yakın takibinde tam iyileşme sağlanana kadar rehabilitasyona devam edilir.

Omuz protezi ameliyatının avantajı nedir?

Çok ileri düzeyde ağrılı ve hareket kaybı gelişmiş hastalarda hastanın ağrısının geçirilmesi ve hareket genişliğinin artırılması başlıca avantajdır.