Omuz Kırıkları

Omuz Kırıkları AnkaraOmuz Kırığı Ankara

Omuz kırığı, omuz bölgelerindeki kemiklerden birinin veya birkaçının kırılması ifade eder. Omuz, humerus (üst kol), skapula (omuz kemiği) ve klavikula (köprücük kemiği) gibi kemiklerin birleştiği bir eklemi içerir. Omuz, kolun hareketini sağlayan ve çeşitli aktivitelerde kullanılan önemli bir eklemdir. Omuz kırıkları, düşmeler, spor yaralanmaları, trafik kazaları veya diğer travmatik olaylar ile meydana gelebilir.

Omuz kırıklarının bazı nedenleri nedir?

Düşmeler: Omuz kırıkları düşme sonucu sıklıkla görülür, özellikle yaşlı kişilerde küçük travmalarla bile kırık oluşabilir.

Spor Yaralanmaları: Sporcular, omuz kırıklarına maruz kalabilir, özellikle temaslı sporlarda veya aşırı kullanıma bağlı olarak da omuzun çeşitli yerlerinde kırıklar oluşabilir.

Trafik Kazaları: Motorlu araç kazaları gibi yüksek enerjili travmalar, omuz kırıklarına yol açabilir.

Omuz kırıkları nasıl anlaşılır?

Şiddetli ağrı

Şişlik ve morarma

Hareket kısıtlılığı

Omuzda veya kolda dengesizlik

Omuzda şekil bozukluğu

Köprücük kemiği kırığı (Klavikula kırığı)

Özellikle gençlerde daha sık olarak karşımıza çıkmaktadır. Vücutta cilt altında çok sık görülen bir kemiktir. Kazalar ve el açık iken üzerine düşme durumlarında görülür. Kişi elini kaldıramaz ve diğer eli ile kırılmış kolunu tutmak zorunda kalır. Tedavide hastanın yaşı, aktivite seviyesi ve kırığın pozisyonu değerlendirilerek, bandajlamadan ameliyata kadar farklı tedavi yöntemlerinden biri seçilir.

Humerus üst uç kırıkları

Humerus üst uç kırıkları iki şekilde oluşur. Gençlerde daha çok kazalar gibi yüksek enerjili travma ile oluşurken daha ileri yaşlarda ufak travmalar sonucu ile bile oluşabilir. Tedavide hastanın yaşı, aktivite seviyesi ve kırığın pozisyonu değerlendirilerek, bandajlamadan ameliyata kadar farklı tedavi yöntemlerinden biri seçilir.