Omuz Artroskopisi

Ankara Omuz artroskopisi (omuz kapalı ameliyatı) nedir?

Omuz Artroskopisi Ankara

Omuz artroskopisi, omuz eklemini içeren tüm yapılarının kapalı olarak (yani birkaç tane delikten kamera ile girilerek), incelenmesi ve olan problemlerin çözülmesi için yapılan bir işlemdir. Bu sayede hastaya minimum rahatsızlıkla patolojilerin çözümünü sağlayabilmektedir.

Omuz artroskopisi hangi durumlarda kullanılır?

En önemli faydalarından biri de olacak şekilde kimi durumlarda doğru teşhis yani tanının konulması için kullanılabilir. Tabiki en sık kullanım alanı pek çok omuz problemi için kullanılabilmesidir. Omuz artroskopisinin tedavi için kullanımında ise yine sıklık sırasına göre söyleyecek olursak: omuz çıkıkları, rotator manşet, rotator cuff yırtıkları, tendon kopması, omuz kıkırdak problemleri, omuz sıkışması gibi durumları sayabiliriz.

Omuz artroskopisinin ne gibi avantajları mevcuttur?

En önemli avantajı normal açık cerrahi işlemlere göre çok daha küçük kesilerle omuz için hemen hemen tüm işlemler yapılabilmektedir. Bu hasta için ameliyat sonrası muazzam bir rahatlık sağlamaktadır. Omuz eklemi daha çok kas, bağ ve tendon gibi yumuşak doku yapılarından oluşmasından dolayı artroskopi ile kapalı işlemlerin yapılması çok daha uygun olmaktadır. Ameliyatların hastalar için rahat geçmesi nedeni ile ameliyat sonrası ağrı az olmaktadır. Yine ameliyat sonrası takip ve rehabilitasyon süreci de hem konforlu hem de rahat geçmektedir. Yara yeri olmadığından kozmetik olarak sonuçları da daha iyi olmaktadır.

Omuz artroskopisi ameliyatı sonrası takip nasıl olur?

Genellikle artroskopi ameliyatı sonrası hasta hemen ayağa kalkar ve yürür. Ağrı çok minimum seviyededir. Ameliyat sonrası birinci gün eve taburcu edilir. Hemen birinci günden itibaren rehabilitasyon programına başlanır.

Tüm bu avantajları nedeni ile omuz ağrısı, kas kopması, tendon yırtığı, omuz tekrarlayan çıkığı, omuz katılığı gibi omuz ile ilgili sorunları olan tüm hastalar omuz ile ilgili tecrübesi olan bir doktora muayene olmalıdır. Fizik muayene ve gerekli tetkikler sonrası doktor cerrahi müdahale gerektiğini bildirirse, mümkün olan her durumda kapalı yani artroskopik girişimler tercih edilmelidir.