Kırık Kaynamama

Kırık kaynamama

Kırık kaynamama terimi, bir kırığın beklenen süre içinde tam olarak iyileşmemesi olarak ifade edilir. Normalde vücudumuzun herhangi bir bölgesinde bulunan kemiğin kırılması sonrası ameliyatlı veya ameliyatsız bandaj ve alçı gibi materyallerle tedavi edilir. Her kemik için farlı bir zaman alabilse de beklenen kaynama zamanında kaynamayan kırıklara gecikmiş kaynama veya kaynamama denmektedir. Ameliyat ile tedavi edilmiş kırıklar da kimi zaman kaynamayabilir. Bu kaynamama durumunun tedavisi gereklidir ve sıklıkla cerrahi olarak tedavi edilir.

Kırık kaynamama nedenleri nelerdir?

Sigara kullanımı: Sigara kullanımının kırık kaynamasını azalttığı ve hatta kaynamamaya yol açtığı çok net olarak gösterilmiştir.

Kırığın Pozisyonu: Kırığın pozisyonu ve yerleşimi gibi pek çok kırığa özgü faktörün değerlendirilmesi gerekmektedir. Özellikle büyük kemiklerin kırıkları, parçalı kırıklar, eklemi ilgilendiren kırıkların kaynaması daha uzun süre alabilir.

Kırığın Türü: Basit kırıkların genellikle daha hızlı kaynadığı gözlemlenirken, açık kırıklar veya komplike kırıklar daha fazla zaman alabilir.

Yaş: Yaşlı bireylerde kemiklerin kaynama süreci daha yavaş olabilir.

Kırığın Yerleştiği Bölge: Kırık yük taşıyan bir kemikte mi olmuş, hareket eden eklemi ilgilendiren bir kırık mı olmuş? Bunların ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmesi gerekir.

İlk kırık tedavisinin uygun şekilde yapılmaması.

Bu nedenlerle herhangi bir kırık sonrası kaynama gecikmesi veya kaynamama gelişen hastaların detaylı değerlendirme sonrası tedavilerinin yapılması gereklidir.