Kalça Protezi

Ankara kalça protezi veya Total kalça protezi kalça eklemini oluşturan uyluk (femur) ile leğen (asetabulum) kemiklerinin arasındaki kıkırdak dokunun yok olması sonrasında gelişen kalça kireçlenmesi sonrası ağrıyı gidermek, hareketi artırmak, yürüyüşü düzeltmek için yapılan bir işlemdir. İşlem esnasında kireçlenmiş bölgeler çıkarılarak bunların yerine farklı türdeki protezler yerleştirilir.

Kalça eklemi daha çok kemiksel sağlamlığı olan bir eklemdir. Bu yüzden ameliyatlarda da bu sağlamlığın sağlanması şarttır. Yine kalça protezi ameliyatı sonrası sağlam kalça hareketleri kadar hareket elde edilmesine çalışılır.

Kalça kireçlenmesi nedeni bilinmeyen şekilde görülebileceği gibi, kalça sıkışması denen femoroasetabular sıkışma, kalça çıkığı, Perthes hastalığı travma, enfeksiyon veya romatizmal hastalıklar sonrası gelişebilir.

Ankara Kalça Protezi Ameliyatı:

Kalça protezi ameliyatı daha çok belden uyuşturularak yapılır. Her cerrah kendine göre bir yaklaşım uygulayarak farklı tür ve markalardaki protezleri uygulayabilmektedir. Ancak hasta ile uzun yıllar yaşayacağı için kaliteli protezler tercih edilmelidir. Yine hastanın yaşına, kireçlenmenin tipine nedenine göre uygulamalar farklılıklar göstermektedir.

Kalça Protezi Ameliyatından Sonrası Dönem ve Rehabilitasyon

Kalça protezi ameliyatından sonra iyileşme süreci hastadan hastaya ve cerrahi işleme göre değişiklik gösterir. Ameliyattan sonra birinci gün ayağa kaldırılarak yürüteç veya baston gibi bir yardımcı ile yürümeye başlar.

Hastanın rehabilitasyonuna hemen başlanarak normal yürüme ve hareketi kazanma üzerine uygulamalar yapılır.

Kalça Protezinin Ömrü Var mıdır?

Kalça protezi uygulanan protezin kalitesine, cerrahın deneyimine, uygulanma şekline, protezin tasarımına göre değişmektedir. Bu süre yukarıdaki şartlara göre değişerek normal olarak 10 ile 20 yıldır denebilir.

Kalça Protezi Ameliyatı Hangi Yaşlarda Yapılabilir?

Kalça protezi ameliyatı, hastanın yaşı, kireçlenme miktarı, ağrı, altta yatan diğer hastalıklar gibi pek çok faktör değerlendirilerek her erişkin yaşta uygulanabilir.

Kalça Protezi Ameliyatının Riski Var mıdır?

Her cerrahi işlem gibi total kalça protezinin de birtakım riskleri vardır. Bu riskler kimisi cerrahi ile ilişkili değildir. Ancak cerrahi ile olan riskler de tecrübe ile azalma göstermektedir. Bu riskler arasında: enfeksiyon, sinir hasarı, bacağa veya akciğere pıhtı atması, kanama gibi faktörler sayılabilir.

Kalçasında ağrı, topallama, hareket kısıtlanması yürümekte ve çömelmekte zorlanma, kalçada atlama, takılma gibi şikayetleri olan kişilerin bir ortopedi ve travmatoloji uzmanına danışarak gerekli fizik muayene ve görüntülemelerden sonra uygun tedaviyi alabilirler.