Tam Diz Protezi Ankara

Tam Diz Protezi (Total Diz Protezi)

Ankara tam diz protezi ameliyatı, diz eklemindeki hasarlı eklem yüzeylerinin metal ve plastik protezlerle değiştirildiği bir cerrahi işlemdir. Tam siz protezi veya total diz protezi diye isimlendirilmesinin nedeni kısmi diz protezlerinden farkıdır. Kısmi diz protezlerinde diz ekleminin belirli bölgeleri değiştirilmektedir. Kısmi veya parsiyel, unikondiler, patellofemoral ve tam diz protezi yapma  kararı tecrübeli bir ortopedi ve travmatoloji uzmanı tarafından verilebiliri. Diz eklemindeki ağrı ve sertliği azaltmak ve işlevini iyileştirmek için yapılır.

Tam Diz Protezi Ankara

Tam diz protezi ameliyatı genellikle aşağıdaki durumlarda yapılır:

• Diz osteoartriti: Diz osteoartriti, kıkırdak dokusunun aşınması ve yıpranması ile karakterize bir durumdur. Bu durum dizde ağrı, sertlik ve hareket kısıtlılığına neden olur.
  • Romatoid artrit: Romatoid artrit, eklemlerin iltihaplanmasına neden olan bir romatizmal hastalıktır. Bu durum dizde ağrı, şişlik, kızarıklık ve hareket kısıtlılığına neden olabilir.
  • Dizde travmatik yaralanma: Dizde travmatik yaralanma, eklem yüzeylerinin hasar görmesine neden olabilir. Bu da dizde ağrı, sertlik ve hareket kısıtlılığına yol açabilir.

Tam diz protezi ameliyatı, anestezi altında yapılır. Ameliyat sırasında cerrah, hasarlı eklem yüzeylerini çıkaracak ve yerine metal ve özellikli protezler yerleştirecektir. Ameliyat genellikle 1-2 saat sürer.

Tam diz protezi ameliyatı sonrası hastalar genellikle 1-2 gün hastanede kalırlar. Hastaneden taburcu olduktan sonra hastalar fizik tedaviye başlarlar. Fizik tedavi, diz ekleminin hareket açıklığını ve kas gücünü artırmaya yardımcı olur.

Tam diz protezi ameliyatı sonrası hastalar genellikle 6-8 hafta içinde normal aktivitelerine dönebilirler. Tam diz protezi ameliyatının başarı oranı yüksektir. Hastaların %90’dan fazlası ameliyattan sonra dizlerindeki ağrıdan ve sertlikten kurtulur ve diz eklemlerinin işlevi iyileşir.

Tam diz protezi ameliyatı olmayı düşünüyorsanız, ortopedi ve travmatoloji uzmanınızla riskleri ve faydaları tartıştırmanız önemlidir.