Kalça Protezi Ameliyatının Yapılabilmesi için Şartlar Nelerdir?

Ankara kalça protezi ameliyatı çok önemli bir ameliyattır. Hastada bulunan kalça kireçlenmesi ileri boyuta geldiğinde kalça protezi yapılması gereklidir. Ama kalça protezi uygulanabilmesi için belli başlı şartların sağlanması gerekir. Bu şartlar genel olarak şunlardır:

Ankara kalça protezi ameliyatı

Hastanın genel sağlık durumu:

• Ameliyatı kaldırabilecek kadar sağlıklı olması gerekir. Tabiki sağlık çok göreceli bir kavramdır. Bu konuda doktorunuz size özel daha doğru bilgi verebilir.
  • Kalp, akciğer, böbrek gibi önemli organların fonksiyonlarının normal olması veya en azında normale yakın olması önemlidir.
  • Hastaların diğer hastalıkları incelenmelidir. Diğer önemli konu da kullandığı diğer ilaçlardır. Kan sulandırıcı, parkinson hastalığına bağlı kullanılan ilaçlar, romatizmal hastalıklara bağlı kullanılan ilaçlar gibi tüm kullandığı ilaçlar çok detaylı incelenip, gerekirse bunlarla ilgili işlemler sonrası ameliyat kararı verilebilir.

Kalça eklemindeki hasarın boyutu:

• Kalça ekleminin kıkırdak yapısındaki değişikliklerin ileri düzeyde olması gerekir. Çok ileri düzeye gelmemiş kıkırdak problemleri başka yöntemlerle tedavi edilebilir. Kireçlenme, romatoid artrit, kalça kırığı veya kalça çıkığı gibi nedenlerle kalça ekleminde önemli bir hasar olması gerekir.
  • Ağrı kesici ve fizik tedavi gibi diğer tedavi yöntemlerinin fayda sağlamaması da önemli bir faktördür. Her kalçası ağrıyan hasta kalça protezi adayı değildir. Pek çok faktör beraber değerlendirilmelidir.

Hastanın günlük yaşamındaki kısıtlamalar:

• Kalça ağrısı ve hareket kısıtlılığı nedeniyle günlük aktivitelerini (yürüme, merdiven inip çıkma, giyinme vb.) zorluklar ve en önemlisi de ağrının şekli ve düzeyi de değerlendirilmelidir.

Hastanın ameliyat sonrası iyileşmeye istekli ve motive olması:

• Ameliyat sonrası gerekli egzersizleri ve rehabilitasyon programını disiplinli bir şekilde uygulaması önemlidir.

Bunlara ek olarak:

• Ameliyat öncesi gerekli tüm tetkiklerin (kan testleri, röntgen, MR, BT vb.) yapılması ve değerlendirilmesi gerekir.
  • Anestezi riskinin değerlendirilmesi ve anestezi uzmanı ile görüşme yapılması önemlidir.
  • Ameliyatın yapılacağı hastane ve cerrahın seçimi de önemli bir faktördür.

Kalça protezi ameliyatı her hasta için uygun olmayabilir. Bu nedenle, ameliyatın gerekliliği ve uygunluğu konusunda hastanın detaylı bir şekilde değerlendirilmesi ve doktoruyla birlikte karar vermesi önemlidir.

Kalça protezi ameliyatı hakkında daha detaylı bilgi için ortopedi ve travmatoloji uzmanına danışabilirsiniz.